ASKO - NÁBYTEK v rámci dlouhodobé strategie reaguje na proměny trhu

V obchodech ASKO – NÁBYTEK nakupují čeští zákazníci už dlouhých 32 let. Od vstupu na český trh v roce 1991 se firma výrazně proměnila a řadí se mezi největší tuzemské prodejce nábytku. Ve 14 prodejnách po České republice nabízí kompletní sortiment pro domácnost od sedacích souprav, ložnic nebo kuchyní na míru až po doplňky. Nechybí ale ani rozsáhlý zákaznický servis, na který spolu s kvalitními službami klade společnost velký důraz. Jaké kroky v marketingové oblasti podniká společnost v souladu se svou dlouhodobou omnichannelovou strategií a k jakým zásadním změnám v posledních letech došlo? 

 

PODCAST ČMS

Stáhnout MP3 nebo OGG audio.

Jednička pro váš domov

Společnost ASKO – NÁBYTEK se v posledních letech profiluje jako první volba pro koupi nábytku, ať už v kamenné prodejně nebo přes e-shop. Potvrzuje to i její slogan „Jednička pro váš domov“ proplétající se celou komunikací. Jedním z pilířů dlouhodobé strategie je důraz na bohatý sortiment, zejména ve třech klíčových prodejních skupinách – v oblasti sedacích souprav, kuchyní a ložnic. Druhým pilířem je prvotřídní servis a proklientský přístup. Zákazníkům je v prodejnách vždy k dispozici speciálně školený personál, který se v sortimentu orientuje, zná trendy a specifika produktů a snadno tak poradí s výběrem. Jak uvádí A. Štěpánová, marketingová ředitelka společnosti ASKO – NÁBYTEK, zaměstnanci jsou díky pravidelným intenzivním osobnostním a profi školením od dodavatelů opravdoví experti. Kvalitní servis ovšem nekončí u výběru a nákupu zboží, zákazník se jej dočká i v podobě širokého spektra služeb, které zákazníkovi pomohou s nákupem, odvozem zboží nebo třeba montáží a péči o nábytek. Cílem je maximálně pohodlný nákup, který nepřidělá vrásky na čele.

Od známé znělky k maskotovi

Televizní diváci si určitě vzpomenou na chytlavý slogan „ASKO–ASKO–ASKO“, který byl pro společnost po řadu let charakteristický. Později se od něj ale upustilo a v ASKO – NÁBYTEK se začali více zaměřovat na vizuální aspekt komunikace. Do konce minulého roku byl stěžejním symbolem červený domeček, který odkazoval k vybavení pro celou domácnost. V rámci dlouhodobé strategie a sjednocení komunikační a vizuální linky jej od nového roku nahradil maskot BIG RED ONE. Usměvavá jednička je moderní, detailně propracovaná, rozpohybovaná v 3D prostoru a perfektně podporuje komunikační linku se sloganem „Jednička pro váš domov“. Podle slov A. Štěpánové bylo cílem vizuál posunout o kousek dál a celému brandu poskytnout příjemnou tvář, která bude blíže lidem a bude je oslovovat. Maskot Jedník tak bude zákazníky od letošního roku provázet ve všech marketingových materiálech: od OOH ploch až po televizní spoty.

Soumrak letáků

K zásadní změně se společnost v rámci pečlivě plánovaných kroků rozhodla v oblasti tiskovin a jako jedna z prvních ustoupila od vydávání tištěných letáků. Spolu s televizními spoty a OOH byly přitom jedním ze stěžejních bodů marketingové strategie po více než 30 let existence společnosti. Distribuovány byly v místě prodejen ASKO – NÁBYTEK od vstupu na český trh v roce 1991. Důvodem pro razantní rozhodnutí byla nejenom udržitelnost a podpora životního prostředí, ale také změna v chování spotřebitelů. Jak zmiňuje A. Štěpánová, rychlý přesun zákazníků do on-line prostředí bylo možné zaznamenat díky marketingové strategii společnosti stojící na širokém spektru komunikačních kanálů. Věří, že krok k větší udržitelnosti zákazníci ocení a nadále pro ně zůstanou jedničkou v prodeji nábytku jak v kamenných prodejnách, tak on-line. Aktuální nabídka zboží včetně informací o slevách a akcích je nyní k dispozici on-line a zachová si i pravidelnost ve vydávání, tedy jednou za 14 dnů.

Materiály pro zákazníky pak doplňuje magazín ASKO Inspirace založený v roce 2021 při příležitosti 30. výročí společnosti na českém trhu. Lifestylový časopis přináší nápady a rady pro zařízení domova, ukázky reálných interiérů zákazníků, tipy interiérových designérů nebo rozhovory se zajímavými osobnostmi o jejich bydlení. Velmi rychle se stal oblíbeným a stihnul již obdržet i dvě ocenění v žebříčku CT100. Letos navíc získá on-line podobu ve formě inspirativního blogu, díky čemuž bude přístupnější ještě většímu počtu lidí.

TV a rozhlas posílí

Zatímco od tisku ASKO – NÁBYTEK upouští, pro televizi a rozhlas naopak letos nachystali větší kampaň. Pro společnost je každoročně intenzivní, v letošním roce se ale dočká ještě masivnější podpory i kvůli přesunu investic z tištěných letáků. Dominovat jí bude upravená vizuální podoba s novým maskotem Jedníkem. Vedle televizních spotů na TV Prima a Nova, které se nově dočkaly rozšíření z 10 na 15 s, mohou diváci v TV vidět i switch-in kampaň a na TV Nova také sponzoring. Stejně tak bude letos navýšen počet sponzoringů a soutěží v rozhlase.

Společnost také reaguje na postupný přesun zákazníků do on-line prostředí a omezí investice do tištěné reklamy, zároveň ale posílí PR, které dokáže lépe provázat tisk s on-line prostředím. Chybět letos nebude ani tradiční OOH kampaň s akčními nabídkami a TOP produkty. K vidění budou po celý rok ve všech městech s prodejnami ASKO – NÁBYTEK.

Služby jsou naší největší přidanou hodnotou

Inovacím se v ASKO – NÁBYTEK věnuje i v oblasti zákaznického servisu, na který dlouhodobě klade důraz a neustále jej zkvalitňuje. Týká se to nejenom služeb přímo v prodejnách, ale také na webu. Zákazníci proto mohou například komunikovat s odborníky prostřednictvím chatu. Školený personál jim pomůže s výběrem produktů, dopravou nebo například reklamací. Další vychytávkou usnadňující plánování domácího interiéru je možnost párování produktů. Zákazníkovi jsou na webu nabízeny produkty, které se skvěle doplňují s právě prohlíženým zbožím.

Rozšíření se dočkal také sortiment doplňků do domácnosti – od bytového textilu, osvětlení až po sezónní dekorace. Více než 4.000 nových artiklů je dostupných na kamenných prodejnách i e-shopu. Při nákupu on-line lze navíc využít různé způsoby doručení. Kromě služby Click & Collect s odběrem na prodejně si mohou zákazníci zboží nechat zaslat na výdejní místa nebo nechat doručit domů s předáním do vlastních rukou.

O společnosti ASKO – NÁBYTEK

  • Na českém trhu od roku 1991
  • 14 prodejen v České republice
  • Kompletní sortiment pro vybavení domácnosti, od obývacích pokojů, ložnic, kuchyní na míru až po doplňky
  • Specializovaná kuchyňská studia, která se postarají o 3D návrh, výrobu, dopravu a montáž kuchyně
  • Nákup v kamenné prodejně i on-line na webu
  • Odborné poradenství, on-line plánování kuchyní, doprava zboží, asistovaná nakládka, zapůjčení dodávky, služba Click & Collect ad.

Andrea Štěpánová, marketingová ředitelka společnosti ASKO-NÁBYTEK 

(Článek vyšel v 1. čísle časopisu Marketing a Komunikace 2023)