Marketing a komunikace - ročník 2023

Marketing a komunikace 1/2023

Úvodník
Ing. Jiří Mikeš

30 let výzkumu Češi a reklama
Doc. PhDr. Jitka Vysekalová, Ph.D.

Aspekty marketingové komunikace generace Z
Doc. Ing. Aleš Hes, CSc.

Specifika marketingové komunikace robotů
Ing. Miroslav Šmíra

Konkurenční zpravodajství v marketingu není špionáž
PhDr. Ladislava Knihová, Ph.D., MBA

Technologie v roce 2023 jako cesta k posilování mediálních plánů a zákaznické zkušenosti
Hana Voleková

Prezidentští kandidáti v kontextu archetypálního vůdcovství
Petr Šobotník, Táňa Straková, David Procházka, Richard Utler

Co motivuje různé generace spotřebitelů?
Mgr. Miroslav Paška

Podcast ako content nástroj art marketingovej komunikácie
Mgr. Marek Štosel, Mgr. Veronika Szabóová, PhD.

Význam komunikačních kanálů v e-commerce
Doc. Ing. Václav Stříteský, Ph.D.

Brand aktivizmus – nová norma spoločenskej zodpovednosti
Doc. Mgr. Lucia Spálová, PhD., Ing. Tatiana Leporis

„Ad hoc“ výzkum versus průběžné získávání informací
Ing. Jan Spáčil

Z PRAXE: ASKO – NÁBYTEK v rámci dlouhodobé strategie reaguje na proměny trhu
Andrea Štěpánová

Marketingový glosář

Recenze: Velký bratr se probudil…
Prof. PhDr. Dušan Pavlů, CSc.

Ze života ČMS

Marketing a komunikace 2/2023

Úvodník
Ing. Petr Uchytil, MBA

Proměna českého marketingového prostředí aneb síla digitalizace
PhDr. Ladislava Knihová, Ph.D., MBA & doc. Ing. Aleš Hes, CSc.

PŘÍKLAD Z PRAXE: Umělá inteligence hledá „Marketéra roku“
Ing. Petr Uchytil, MBA

Artificial Intelligence v rozhlasovém médiu
Rozhovor s Michalem Merendou, programovým ředitelem Hitrádia

AI v marketingové agentuře. Velká věc nebo jen další hype?
Bc. Jan Janča

Česká chuťovka – značka, která si na nic nehraje už 15 let
Ing. Josef Sléha, CSc.

Marketing a reklama v proudu času
Prof. PhDr. Dušan Pavlů, CSc.

Umělá inteligence: spása nebo nebezpečí pro lidstvo?
Doc. Ing. Michael Kroh, CSc.

Marketingový glosář

Recenze: SPOTŘEBNÍ IMAGINACE STÁTNÍHO SOCIALISMU
REKLAMA V ČESKOSLOVENSKU 1948-1989
Prof. PhDr. Dušan Pavlů, CSc.

Recenze: MNOHOTVÁRNÁ MARKETINGOVÁ KOMUNIKAČNÍ REALITA
Prof. PhDr. Dušan Pavlů, CSc.

MARKETÉR ROKU 2022
oficiální vyhlášení výsledků soutěže

Ze života ČMS

Marketing a komunikace 3/2023

Úvodník
Ing. Tomáš David

Polarity a trendy spotřeby
Doc. Radim Valenčík, CSc.

Využijte sílu data science v retailu
Andrej Winter

Senzorický marketing – to je smyslů plné nakupování
Ing. Renata Čuhlová, Ph.D, BA (Hons)

Soutěž P.O.P. Star – aneb když hvězdy prodávají
Ing. Jiří Beran, Ing. Michaela Klobásková

Vítejte ve světě automatizovaných objednávek
PhDr. Ladislava Knihová, Ph.D., MBA

AI – Nové trendy v retail marketingu: Transformace zákaznického zážitku
Doc. PhDr. Jitka Vysekalová, Ph.D. (článek napsala umělá inteligence)

Místo prodeje v marketingové komunikaci
Ing. Ladislav Pátík, Ph.D.

Veletrhy a výstavy jako informační zdroje spotřebitelské orientace
Prof. PhDr. Dušan Pavlů, CSc.

AI – výzvy a rizika pro retail marketing
Ing. Mgr. Luděk Nezmar, MBA

Marketingový glosář

Recenze Plakát – dokument doby a tvůrce reklamní kultury
Prof. PhDr. Dušan Pavlů, CSc.

Z PRAXE Vítejte v nové éře značky Odkolek
Martin Dolský

Z PRAXE Úspěšná výrobní družstva dokazují, že družstevní forma podnikání má co nabídnout i ve 21. století
Mgr. Rodan Svoboda

Z PRAXE Vchodový systém LIBERTY – evropské unikum
Ing. Jana Suchánková

ROZHOVOR Fundraising ve školství
Rozhovor s vítězkou soutěže Marketér roku 2022

Jak nás vidí marketingová veřejnost – Marketér roku 2022

Marketing a komunikace 4/2023

Úvodník
Doc. PhDr. Jitka Vysekalová, Ph.D.

30 let oborové asociace SIMAR / 1994-2024
Ing Hana Svěchotová, Ing. Hana Huntová

ESOMAR kongres: co jsem si letos odnesla?
Ing. Hana Huntová

Jak výzkum přispívá k vyšší efektivnosti komunikace v posledních 30 letech
Mgr. Michaela Štenglová, Mgr. Hana Voleková, Mgr. Michal Ježek

Marketingový výzkum jako průvodce značek na cestě k udržitelnosti
Ing. Tereza Horáková

Inovace v mediálních výzkumech
Josef Fišer, Přemysl Čech

Jak na lepší vizuály s využitím AI
Ing. Petra Víšková, Mgr. Pavel Urban

Neuromarketingový výskum efektivity strategickej komunikácie v štátnej správe
Prof. PhDr. Lucie Spálová, Ph.D., Ing. Darázs Tamás

Vývoj měření sledovanosti televize nyní a budoucnost
Petr Matyáštík

UX Research aneb tipy na minimální životaschopný uživatelský výzkum v kontextu bankovní aplikace
Ing. Petra Jílková

Na scénu přichází chatbot - Revoluční nástroj pro identifikaci ideálního zákazníka a hodnocení obchodních příležitostí
PhDr. Ladislava Knihová, Ph.D., MBA

Z PRAXE: Inspirativní přístup k odpovědnému podnikání - Tesco pro planetu
Michal Vaňáček

Z PRAXE: Božkov Republica: Revoluční řada lokálních rumů slaví jubileum
Michal Jakl

Research Got Talent: český tým si odnesl zlatou trofej z globálního klání
Ing. Hana Huntová, Ing. Hana Svěchotová

Recenze: Marketingový výzkum – teorie a praxe
Prof. PhDr. Dušan Pavlů, CSc.

Marketingový glosář

ZE ŽIVOTA ČMS

Zásady publikování v rámci časopisu Marketing a komunikace

Pravidla pro zpracování článků a podkladů pro přispívající autory časopisu:

  • Redakční rada přijímá články psané v MS Word, velikost písma 12, typ písma Times New Roman, v rozsahu max. 4 stran včetně obrázků a grafů při řádkování 1,5. Obrázky a grafy je třeba číslovat a uvést na ně odkaz v textu článku.
  • Obrázky, grafy či tabulky přikládejte k textům jako samostatné soubory (ve formátu jpg, pdf, eps, ai, apod.).
  • Počet položek v seznamu literatury je třeba omezit na nejnutnější rozsah – maximálně 5 položek, z důvodu rozsahu časopisu.
  • U článku je třeba pod názvem uvést jméno autora (autorů), včetně titulů a s uvedením instituce, kde autor (autoři) působí.
  • Osobní fotografie autorů se uveřejňují jen ve specifických případech podle rozhodnutí redakční rady.
  • Spolu s článkem je třeba odevzdat summary v anglickém jazyce, v rozsahu 3-5 řádek.
  • Autoři předáním článku zodpovídají za jeho původnost, řádné uvedení citací a za to, že článek nebyl a není uveřejňován jinde.
  • Články podléhají anonymnímu recenznímu řízení v rámci redakční rady časopisu.
  • Důvody neuveřejnění článku sděluje na požádání autora (autorů) sekretariát ČMS podle výsledků recenzního řízní v době po vydání daného čísla

Možnosti inzerce  v časopisu Marketing a komunikace

Odborný časopis České marketingové společnosti, vychází 4x ročně. Časopis přináší především odborné poradenství v marketingu, vytváří platformu pro výměnu a sdílení zkušenosti a dovedností, seznamuje s informacemi ze života ČMS, možností dalšího vzdělávání, doporučuje i kvalitní odbornou literaturu. V seriálu Jak se stát úspěšným marketérem radí, poskytuje rady a inspirace, jak na to.

  • ISSN: 1211-5622 - MK ČR E 11218
  • Periodicita: čtvrtletník
  • Formát strany: A4 210mm x 297mm
  • Zrcadlo pro sazbu: 184mm x 262mm Spad: 3mm
  • Tisková technika: ofsetový tisk, barva: 4/4
  • Papír: křídový bílý matný, 170g/m2 obálka, 135g/m2 blok
  • Rozsah textové strany: 1 800 zn. včetně mezer
  • Podklady pro tisk: PDF/X-1a:2001, 300 dpi, CMYK
  • Uzávěrky pro dodání podkladů:
    1. číslo: 10. února (vychází 31. 3.)
    2. číslo: 10. května (vychází 30. 6.)
    3. číslo: 10. srpna (vychází 30. 9.)
    4. číslo: 30. října (vychází 5. 12.)
  • Formáty inzerce: 1/1 str. - 1/2 str. - 1/4 str.
  • Kontakt: PhDr. Naděžda Krohová