Obal není jen schránka na produkt, ale to, co dnes prodává

Žijeme v době, v níž je více než kdy dříve kladen důraz na vizuální stránku produktu. Tento požadavek se odráží v komunikaci značek, které se stále častěji zaměřují na vzhled obalů svých produktů. Své o tom ví společnost THIMM, jeden z největších výrobců obalů v Česku. Obal je totiž první, co zákazník vidí. Právě obal, tedy také produkt na víc, odliší od konkurence. Na designu dnes záleží více než dříve. Do marketingu stále naléhavěji vstupuje požadavek udržitelnosti, která se stává jedním ze základních pilířů značek. Pokud se jedná o designově přitažlivé a zároveň udržitelné řešení, značka má vyhráno. Takové obaly tvoří právě v THIMM, kde je hlavní surovinou vlnitá lepenka, materiál vysoce recyklovatelný. A nejedná se pouze o krabice, ale o různá originální pojetí obalů.

„Ne nadarmo se říká, že obal dnes prodává produkt. K výrobě se tak snažíme přistupovat kreativně a neustále přicházet s novými nápady, jak naše obaly ještě vylepšit. Snažíme se je dělat doslova přímo na míru preferencí spotřebitelů. Díky flexibilitě vlnité lepenky jako materiálu můžeme poměrně hodně experimentovat s naším designem, proto se nám daří přicházet na neotřelá řešení,” říká Martin Hejl, CEO společnosti THIMM.

Význam materiálů šetrných k přírodě roste. To je znát jak na poptávce spotřebitelů, tak i v marketingu jednotlivých firem a značek. Role udržitelnosti se dostává do popředí a marketingová oddělení se musí více a více zamýšlet nad podobou obalu pro daný produkt. S tím jim pomáhá právě společnost THIMM, která má vlastní úsek vývojářů, kteří se podílí na výsledném designu obalu pro konkrétní produkt. THIMM navíc vyrábí obaly z vlnité lepenky, která je známá jako kvalitní ekologický materiál, ze kterého lze vyrobit téměř cokoliv. Klientovi je tak zaručen udržitelný a neotřelý obal, který lze bez problémů recyklovat. Poptávka spotřebitelů po ekologickém balení se rok od roku zvyšuje a obaly THIMM tuto potřebu naplňují.

Ačkoliv udržitelnost hraje významnou roli při výběru produktu, stále je kladen důraz také na jeho originalitu a přidanou hodnotu, která jej odlišuje od konkurence. Na to mají v THIMM celý úsek designérů obalů, kteří se věnují právě tomu, aby byl každý obal unikátní a zároveň odpovídal na potřeby klienta. Jejich úkolem je přinést na svět nové, neobvyklé designy.

Jedním z originálních obalů, které v THIMM v posledním roce vytvořili, jsou bezpochyby malé foodtrucky pro Royal Jerky, které hravou formou vyzdvihují jedinečnost a kvalitu samotného produktu. „Díky technologii digitálního tisku jsme zvládli navrhnout a vyrobit foodtrucky v různých designech, pro různá období. Konstrukce a tvar zadal klient Royal Jerky, protože obalem chtěl vzbudit dojem, že si zákazník kupuje produkt ve foodtrucku, které značka využívá na různých akcích a festivalech. V THIMM jsme si navíc byli vědomi toho, že první dojem hraje klíčovou roli, a tak vyrábíme obaly přitažlivě oslovující veřejnost, která si je zapamatuje, a tak se zvyšuje povědomí o značce,” komentuje M. Hejl.

THIMM se dlouhodobě snaží hravou formou představit výhody udržitelných materiálů i těm nejmenším. Pro děti a celé rodiny proto vzoruje různé skládačky a puzzle. U jejich sestavování se tak opravdu sejde celá rodina. Příkladem je desková hra PSINA, která se nově zařadila do světa stolních her nejen svým obsahem, ale i jedinečným designem. „Neotřelý obal pro hru jsme vytvořili díky unikátní technologii laserového výseku a digitálnímu tisku, který nám umožnil zaměřit se na každý specifický detail a doslova vyrýt název deskové hry do obalu. Úkolem byl zábavný obal, díky kterému hru nezastrčíte do poličky, ale naopak si ji vystavíte,” vysvětluje Martin Hejl.

THIMM se dlouhodobě věnuje také výrobě stánků. Naposled se jednalo o udržitelný jogurtový bar pro Yoggies pro veletrh For Pets, který je celý z vlnité lepenky. THIMM vytvořil obaly také pro Manufakturu nebo T-Mobile; společnost opět využila technologii digitálního tisku, který je totiž pro menší balení nejlepší volbou v poměru ceny/kvality. „Při vývoji nového obalu klademe důraz na detaily. Pracujeme s nejmodernějšími techno logiemi, jako je například laserový výsek, aby chom zajistili originalitu našich obalů. Tvoříme dárková balení s interaktivními prvky, které spotřebitelům přinášejí zážitek navíc. Zároveň ale musí být obal vždy praktický, což není lehký úkol. V THIMM se nám však daří kombinovat kreativitu, praktičnost a udržitelnost. Proto jsou naše obaly pravidelně oceňovány nejen v soutěži Obal roku, ale také na mezinárodní úrovni,” říká Martin Hejl.

Autorka: Kateřina Pořízová, THIMM

(Článek vyšel ve 3. čísle časopisu Marketing a Komunikace 2024)