Firemní dárky 2024, aneb 3D reklama dnes

Myslíte, že už je čas na vánoční dárek? Na ten „rodinný“ čas ještě je, na ten firemní – je už čas nejvyšší. Čas začít přemýšlet, CO? Co – to nechte na odbornících. Vzpomeňte si, kolik nevhodných dárků jste dostali a jak málo firemních dárků, vám vykouzlilo opravdový úsměv na tváři. Lidé mají představu, že dárek umí vybrat – koupit přeci každý. Ale je to pak ten opravdu nejvhodnější dárek? Pro jakou příležitost, komu a proč?

Marketéři a odběratelé reklamních předmětů touží po změnách, představující nové originální předměty, které nikdo nemá a jež by opravdu naplnily marketingové cíle kampaní. Proti těmto požadavkům klientů stojí omezené budgety na marketingovou podporu a všeobecně tlak na snižování nákladů. Cena rozhoduje při nákupu ve více než 75 % realizací reklamních předmětů. Je tedy velice složité za aktuálních podmínek na trhu vyvíjet nové originální produkty.

Trendy na trhu 3D reklamy určují, jakým směrem se bude vývoj reklamních předmětů ubírat. Velký zájem je o reklamní předměty šetrné k životnímu prostředí, dárky od lokálních výrobců, dárky s vlastním designem a obecně o předměty s přidanou hodnotou. Ty jsou ale mnohdy spojeny s vyššími náklady na realizaci, nutností dodržet minimální odběrné množství nebo delšími termíny dodání. Vyrábět tedy originální kousky i za cenu vyšších nákladů nebo sázet na klasické předměty? Díky aktuálním moderním technologiím potisku se touto otázkou už tak nemusíte trápit. Originality můžete docílit právě díky možnostem potisku, kterým propojíte předmět s vaší kampaní, značkou, firemními hodnotami nebo akcí.

Nové technologie

Digitální potisk poskytuje nové způsoby, jak můžete komunikovat vaše poselství ve vysokém rozlišení a plnobarevně. Díky potisku tak vylepšíte i starou ověřenou klasiku jakou je nákupní taška, hrnek, propiska nebo termoska.

Potřebujete na předmět dostat fotku nebo logo s 10 barvami a přechody? Není problém. Technologie jako sublimace, digitální UV tisk nebo plnobarevný transferový tisk dávají vaší kreativitě při návrhu potisku volné ruce. Tyto technologie mají krátké termíny dodání a náklady na jejich realizaci jsou v mnoha případech srovnatelné se 4barevným potiskem standardními potiskovými technologiemi jako je tampontisk nebo výpal.

I když vám nové technologie nebrání v kreativitě, pořád platí, že u výběru reklamních předmětů je nutno vědět koho dárkem oslovujete, jako u všech marketingových kampaní. Smlouva podepsaná propiskou s vaším logem, batoh nebo taška s logem na firemní akci, první ranní káva z hrníčku s vaším logem: to jsou pořád ty pravé předměty, které vám pomohou zviditelnit vaši firmu: ALE vyberte ty, které jsou šetrné k přírodě.

Každá firma se svou nabídkou služeb a zboží snaží odlišit od konkurence; s tím úzce souvisí také tvorba marketingové podpory, jejíž neoddělitelnou součástí je i 3D reklama. Ta v současné době zabírá stále významnější pozici v marketingovém mixu. Těžkou otázkou může být, jak najít správného dodavatele reklamních předmětů dle vašich představ. Na českém trhu je k dostání nepřeberné množství reklamních předmětů, a tak je někdy obtížné si vůbec vybrat. Aby ale dárek byl účinný a obdarovaný si dárce opravdu pamatoval, je třeba spojit dárky se svojí firmou. Udělat je jedinečnými.

Tajemství úspěchu = Dárek je radost

Ne nadarmo je cesta k úspěchu tajemstvím. Každý si jej chrání a odděluje úspěšné firmy od těch slabších. Budování pevných vztahů s klienty je v dnešní době ještě důležitější než v minulosti. Konkurence tlačí na ceny, na trhu je vždy několik dodavatelů nabízejících obdobné zboží. I v oblasti obchodu je formou projevu díků dárek. Dárky k narozeninám významného klienta, dárek za velký nákup, dárek k Vánocům nebo malý dárek jako překvapení k nákupu zboží.

Vlastnosti reklamního a dárkového předmětu dnes

PŘIDANÁ HODNOTA
Důležité je vědět pro koho dárek vybíráme, hlavně tak může dárek získat přidanou hodnotu. Pokud dáte sportovci kvalitní trekkingové hole, určitě ho potěšíte, projevíte o něj zájem a on je bude s radostí využívat při svých toulkách přírodou. Nebo pokud je Váš zákazník technický typ a vyžívá se v různých vychytávkách, jistě jej potěší ekologická dřevěná powerbanka s funkcí bezdrátového nabíjení, kterou lze ozdobit svítícím logem. Pro Vašeho zákazníka, který rád běhá, se stane vítaným dárkem blikačka, kterou je možné přichytit na botu. Tím svému zákazníkovi ukážete, že vám na něm záleží.

DLOUHODOBÁ VYUŽITELNOST
Dlouhodobá využitelnost úzce souvisí s přidanou hodnotou. Navíc pokud dárek používáte vícekrát – neslouží jenom na jedno použití – stává se rovněž šetrným k přírodě.

ORIGINALITA
Pokud si nevíte rady s výběrem reklamních předmětů a nechcete, aby právě ten váš dárek zapadl mezi desítky ostatních, nechte si poradit od profesionálů. Ti Vám navíc mohou poradit s potiskem a standardní reklamní předmět se díky němu může stát originálním kouskem, který bude obdarovaný rád a často používat.

SPOLEČENSKÁ ODPOVĚDNOST
Dnes již existuje obrovské množství reklamních EKO předmětů. Nejedná se jenom o ekologicky šetrné bloky či tužky, ale i textilní zboží či předměty z IT sektoru. Velmi populární je propojení dárků, v němž se využijí předměty od neziskových organizací, nebo lze jít cestou upcycling předmětů, které přeměňují nepotřebné předměty v nové materiály či produkty. In jsou dárkové předměty od lokálních výrobců. Tyhle dárky snižují uhlíkovou stopu a jsou často originální a podtrhují naši českou tradici.
A co tedy ten letošní Vánoční firemní dárek?

Myslete už nyní na to, koho chcete obdarovat. Největší radost uděláte dárkem, který okamžitě ukáže, že víte, co má obdarovaný rád. Spojte nejoblíbenější dárek obdarovaného s ekologií. Velmi populární jsou různé dárkové sety, může se jednat o set potravinový, kosmetický nebo může jít i o set s nízkou uhlíkovou stopou nebo vyrobený ekologicky. Trendem poslední doby je podpora české výroby. Předpokládá se, že čeští výrobci budou tyto Vánoce kralovat jako dodavatelé pro levnější i luxusnější dárky či balíčky. Již nyní je vidět zvýšený zájem firem o české výrobky, jako jsou: čokolády, sýry, moravská vína ale i designové sklo nebo produkty z kůže. Vše zmíněné je pro vás připraveno v novém katalogu Vánoce 2024, který je k dispozici již nyní v září. Najdete ho na webových stránkách www.rdpresent.cz, stejně jako i kontakty na celý tým odborníků v oblasti 3D reklamy, v čele s paní Vierou Černou, která se již více jak 25 let věnuje tomuto oboru a rozvíjí jej ve spolupráci s odborníky napříč všemi segmenty vhodnými pro výrobu dárkového zboží.

Autorka: Mgr. Viera Černá, jednatelka společnosti RD Present s.r.o.

(Článek vyšel ve 3. čísle časopisu Marketing a Komunikace 2024)