#FandímeSpolečně

Coca-Cola realizovala největší hokejovou kampaň ve své historii

Mistrovství světa v ledním hokeji každoročně probouzí sportovní nadšení a národní hrdost napříč celou společností. Pro Českou republiku se jedná jednoznačně o největší sportovní událost tohoto roku. Tomu odpovídají i náročné a pečlivé přípravy. Dávno před vypuknutím celého šampionátu tak mohli fanoušci hokeje zaregistrovat nejrůznější marketingové aktivity, které pak v době samotného mistroství ještě nabraly na intenzitě. Společnost Coca-Cola, partner českého hokejové reprezentace, zapojil v rámci šampionátu své značky Coca-Cola, Natura a Powerade.

„Kampaň k mistrovství světa v hokeji byla nás jednou z nejvýznamnějších aktivit v tomto roce. Pokud jde o OOH komunikaci, jde o vůbec největší hokejovou kampaň v historii Coca-Cola v Česku. Na klíčovém vizuálu jsme spolupracovali s Ondřejem Pavelcem a reprezentačními hráči Lukášem Sedlákem a Filipem Chlapíkem. Tváří kampaně na Slovensku se stal Oliver Okuliar,“ konstatuje Brand Manager Coca-Cola Kateřina Třísková.

Kampaň byla opravdu všudypřítomná, v Česku a na Slovensku asi nebylo zákazníka, který by na marketingové aktivity Coca-Cola nenarazil. „Podařila se nám vynikající aktivace napříč všemi prodejními kanály, a to jak v Čechách, tak na Slovensku. Dařilo se nám realizovat soutěže u našich zákazníků se skvělými výsledky, např. Slovenský Lidl s 33 000 zapojených spotřebitelů se stal naší nejlepší Tailor made promocí v historii. Zároveň se jednalo i o crossbrand aktivační kampaň na značkách Coca-Cola a Natura,“ vysvětluje Jiří Kopejtko, Brand Manager Coca-Cola HBC.

Nezapomínalo se ale ani na fanoušky. Další komunikace proto probíhala přímo ve fanzónách v Praze a Ostravě, kde byla pro fanoušky připravená nezapomenutelná show. Její součástí byly i unikátní 6 metrů vysoké stage postavené z obrazovek, které promítaly digitální obsah vytvářený v reálném čase. Fanoušci se mohli vyfotit s 3D bannerem, vyrobit si vlastní hokejové kartičky a hrát o hodnotné ceny. Tento odvážný projekt patřil k prvním svého druhu v České republice. V Praze měli fanoušci ještě jednu fanzónu, a to přímo v nákupním centru Galerie Harfa. Nemohli ji minout, jelikož centrum bylo celé zahalené v Coca-Cola brandingu.

TV spot lokální výroby a mnoho dalšího

Stranou pozornosti nezůstali ani fanoušci v jiných městech, kteří většinou fandí u televize, a proto mohli ve vysílání zahlédnout spot, který vznikl v lokální produkci agentury Guerilla, což je z pohledu často centralizovaného marketingu společnosti Coca-Cola originální počin. Režíroval ho Lukáš Hrdý a autory kreativního konceptu jsou Tereza Dvořáková, Roman Werner a Severino Cicerchia. Celá kampaň získala mimo jiné silnou digitální podporu, která zahrnuje například aktivaci fanoušků v aplikaci Coca-Cola. Aby pokryla i tradičnější místa prodeje, spolupracuje značka s online obchody Rohlík.cz a Košík.cz.

Coca-Cola si pro fanoušky připravila také národní spotřebitelskou soutěž v Česku i na Slovensku, ve které mohli hokejoví nadšenci denně vyhrát 4 vstupenky na zápasy, hokejový merch či VIP vstupenky na finálový zápas s VIP doprovodem. Soutěž byla podpořena influencerskou kampaní s Tomášem Zástěrou, Lucií Bechyňkovou a Simonou Salátovou.

Podpora diverzity a parahokeje

Spolupráce firmy Coca-Cola a českého hokeje se netýká pouze seniorské reprezentace, ale podporuje i ženské, juniorské a parahokejové reprezentační výběry. Aby Coca-Cola sílu diverzity demonstrovala naživo, vybrala si letos tři hvězdné ambasadory. Jejich příběhy dokazují, že odvaha a síla jsou kvality, které překonávají fyzické hranice a patří každému, bez ohledu na pohlaví nebo fyzická omezení. Sport je tu pro všechny a na květnovém Mistrovství světa v ledním hokeji 2024 proto #FandímeSpolečně.

Diverzita ve sportu, zejména v hokeji, obohacuje týmového ducha a přináší nové perspektivy. Coca-Cola, která má inkluzivní hodnoty zakódovány ve své DNA, ukazuje svou kampaní i různorodost hokeje a propojuje sportovce s fanoušky. Coca-Cola se navíc rozhodla podpořit parahokejový tým speciálním projektem DOBROGÓLY. „Za každý český gól, který padne v zápasech MS v hokeji 2024, daruje Coca-Cola českému para hokeji 10 000 korun. Celkem chceme parahokejisty podpořit částkou půl milionu korun,“ říká Veronika Němcová, Public Affairs, Communications and Sustainability Director pro Česko a Slovensko v Coca-Cola.

Jako ambasadoři Coca-Cola během mistrovství vystupují bývalý hráč NHL, nynější asistent trenéra a trenér brankářů A-týmu české hokejové reprezentace Ondřej Pavelec, hokejistka hrající v Kanadě a první Češka, která vstřelila gól v NWHL, Kateřina Mrázová a hokejista a několikanásobný paralympionik Zdeněk Krupička. Jejich příběhy, které Coca-Cola představila veřejnosti prostřednictvím rozsáhlé PR kampaně ve spolupráci s agenturou FleishmanHillard, jsou živým příkladem toho, že hokej spojuje všechny bez ohledu na to, kde a jak jsme se narodili.

„Nejsilnější zážitky z hokeje mám spojené s českou reprezentací, ty vzpomínky se mi pořád vracejí. Pokaždé když něco vyhrajete s nároďákem, pocity přímo na místě jsou super. A když jsou tam fanoušci, a ještě se třeba hraje doma, tak to jsou obrovské emoce. Jelikož mě k hokeji přivedla starší sestra, tak mám radost, že ženský hokej zažívá boom i u nás a holky mají super úspěchy, stejně jako naši parahokejisté. O tom ten sport za mě je, je pro všechny, a tak to má být,“ vypráví Ondřej Pavelec

„Myslím, že v porovnání se světem je Česko v podpoře ženského hokeje ještě stále hodně pozadu, ale s každým rokem se to zlepšuje a věřím, že tomu pomůže i tato kampaň od Coca-Cola. Nejvíce se s týmem těšíme na mistrovství světa, které se hraje příští rok v Českých Budějovicích. Doufám, že nás přijde podpořit hodně lidí,“ říká Kateřina Mrázová.

Trojici uzavírá parahokejista Zdeněk Krupička. Narodil se s rozštěpem páteře, takže dolní končetiny se mu nevyvinuly správně. To mu však nebránilo rovnou čtyřikrát reprezentovat Českou republiku na paralympiádě. Při poslední výpravě se dokonce stal hrdým vlajkonošem. „Jsem rád, že se do povědomí veřejnosti stále více dostává ženský hokej i parahokej. Je to úžasná hra a jasně se ukazuje, že ji mohou hrát opravdu všichni bez rozdílu. Mám radost, že to vidí i tak velká firma, jako je Coca-Cola,“ říká Zdeněk Krupička.

Václav Koukolíček, ředitel komunikace Coca-Cola

(Článek vyšel v 2. čísle časopisu Marketing a Komunikace 2024)