Marketér roku 2023

Česká marketingová společnost vyhlásila oficiální výsledky 19. ročníku soutěže Marketér roku 2023.

Soutěž Marketér roku vyhlašovaná Českou marketingovou společností má dlouholetou tradici. V podvečer 16. května 2024 se v příjemném prostředí Divadelního sálu Klubu Lávka s historickým rámcem Karlova mostu a působivým výhledem na Hradčany odehrálo finále soutěže Marketér roku. Večerem provázel tradiční moderátor Karel Voříšek a kapela Prague Lounge Trio, která zpříjemnila večer všem zúčastněným. Čestná prezidentka ČMS doc. Jitka Vysekalová přivítala již po devatenácté všechny hosty a zdůraznila tradiční hodnoty na kterých je soutěž založena. Prezident společnosti ing. Tomáš David doplnil aktuální informace o dění v ČMS a předseda poroty doc. Miroslav Karlíček ocenil úroveň přihlášených projektů, odpovídající vysokým nárokům této prestižní soutěže. Součástí byla i soutěž studentů Marketér roku Junior, jejichž práce pozitivně hodnotila porota vedená prof. Lucií Spalovou. Pro vítěze byly připraveny sošky křišťálových delfínů z českého skla v čele s Velkým modrým delfínem v novém působivém designu z díly uměleckého skláře Vladimíra Zubričana. Na oceněné i nominované čekaly kromě diplomů i mnohé věcné dary od sponzorů a partnerů soutěže. Kromě hlavních cen udělila hodnotitelská komise i zvláštní ocenění za mimořádné aktivity a úspěšné inovativní marketingové projekty.

Porota soutěže Marketér roku 2023

předseda: doc. Ing. Miroslav Karlíček
místopředseda: Ing. Tomáš David
členové: Ing. Blanka Bukovská, šéfredaktorka Brands&Stories | Ing. Jan Dobiáš, New Business Director, Cheil Germany | Mgr. Lukáš Horák, výkonný ředitel Českého sdružení pro značkové výrobky | Mgr. Monika Hrubalová, ředitelka marketingu, PBS | Ing. Hana Huntová, výkonná ředitelka Sdružení pro výzkum trhu a veřejného mínění SIMAR | PhDr. Ladislava Knihová, zástupkyně vedoucího katedry marketingové komunikace, VŠFS | Ing. Jiří Mikeš, hostující profesor, VŠE Praha | Ing. Petr Uchytil, marketingový ředitel Media Marketing Services

 

Velký modrý delfín - hlavní cena soutěže
a titul Marketér roku 2023

  • Blahoslav Dobeš, ředitel prodeje a marketingu, Moravská ústředna Brno - za úspěšný re-branding značky s dlouholetou tradicí a vytvoření nové značky MUNABO.

 

Zlatý delfín

  • Kristýna Černá a Denisa Kolářová, SuperZoo – Plaček Pet Products - za kompletní využití filmového partnerství ke zvýšení povědomí o značce, zlepšení positioningu a růstu tržeb

 

Zelený delfín

  • Mgr. Jan Šumbera, Černá louka Ostravské vánoce - za excelentní organizaci významného regionálního tématického eventu

 

Růžový delfín

  • Ing. Radka Vlažná, České dráhy - za úspěšnou strategii a dlouhodobý koncept, zaměřený na zlepšení vnímání značky

 

Duhový delfín

  • Ing. Miroslava Bušková, United Bakeries - za úspěšné zavedení kváskové řady Baker Street na trh
  • Jan Daneš, Startup Media Quizit - za realizzci projektu Quizit jako nového nástroje interaktivního marketingu
  • Ing. Jindřich Hovorka, Bauhaus - za kreativní dlouhodobou kampaň založenou na využití známé osobnosti s humoru a nadsázky
  • Lubica Mieresová, Kofola - za úspěšnou realizaci kampaně „Láskyplný páteček“, zaměřené na refresh kultovní značky Kofola
  • Mgr. David Sladovník a Václav Koukolíček, CocaCola - za realizaci edukativní kampaně „Navždy spolu“, zaměřenou na recyklaci PET lahví a víček
  • Zbyněk Vičar, Vinařský fond - za kvalitní realizaci aktivační multikanálové kampaně brandu „Vína z Moravy, vína z Čech“
  • Vít Vojtěch, Penny Market - za kampaň „Spartakiáda“, komunikující téma atraktivních cen

 

Malý delfín

  • Marko Blaževič, Popeyes-Rex Concept - za inovativní strategii pro launch první restaurace Popeyes v ČR
  • Miloš Červinka, Papilo 24print - za zavedení nové značky v oblasti individualizovaného tisku velkoplošných obrazů
  • Mgr. Tomáš Gregořica, Brašnářství Tlustý - za systematickou transformaci značky prostřednictvím vhodné komunikační strategie
  • Jiří Herian, Seznam.cz - za realizaci brandové kampaně zaměřené na zvýšení návštěvnosti domovské stránky Seznam.cz
  • Ing. Jan Kodada, Gebrüder Weiss - za inovativní využití umělé inteligence online kampaně
  • Ing. Vladimír Kožíšek, MEDIAN - za projekt tiskového GRP s cílem korekce pozice tisku v konkurenci ostatních mediatypů
  • Ing. Rebeca Vacková, HERO Czech Sunar - za realizaci dlouhodobého projektu pro obnovení tržního podílu značky Sunar

 

Zvláštní ceny

  • Ing. Kateřina Petko, Czechoslovak Group - za návrh nové vizuální identity – cenu převezme Lukáš Novotný, manažer marketingu Czechoslovak Group
  • Ing. Martin Hejl, THIMM obaly - za úspěšnou realizaci projektu „vtipný hravý marketing aneb z vlnité lepenky cokoli„

 

Čestná uznání za úspěšnou nominaci

  • Radovan Auer, Svět knihy - za přeměnu knižního festivalu Svět knihy na kulturně společenskou akci, která propaguje čtení a vzdělání obecně
  • PhDr. Ivan Duškov, VZP - za inovativní využití principu e-commerce při zvýšení zdravotní gramotnosti a posílení pozice značky
  • Ph.D. Radim Pařík, PRPartners Asociace vyjednávačů - za realizaci komunikačního projektu zaměřeného na vyjednávání a rétoriku a ovlivňování
  • Ing. Věra Šejdová, PENAM - za redesign značky FIT den včetně nového designu, komunikace, výrobků i kampaně
  • Ing. Tomáš Richtr, Hero Czech Corny - za úspěšnou marketingovou podporu nového produktu
  • Michal Roud, M+H - za realizaci nové komunikační strategie
  • Mgr. Šuchrat Saidov, SILON - za inovativní využití CSR aktivity

 

 Marketér roku junior

Letos byla již podvanácté v rámci soutěže Marketér roku 2023 vyhlášena kategorie pro studenty vysokých škol – studentská cena Marketér roku Junior, tentokrát na téma Jak úspěšně komunikovat regionální produkt

Vítěz soutěže Mladý delfín

  • Jakub Rožboud a Štěpán Kutmon, VŠE Praha - za projekt Komunikace regionálních výrobků a značky Džemy Vališ

Cena za kvalitu výchozí analýzy

  • Bc. Filip Janás, UTB Zlín - za projekt Mikroregion Znojemsko a Podyjí

Cena za marketingovou strategii

  • Bc. Kristina Nagyová, Bc. Kristina Svoradová, Bc. Oryna Martiushenko, Universita Konstantina Filozofa v Nitře - za projekt Tribeč

Cena za komunikační strategii/kreativitu projektu

  • Alžběta Drozenová, Anna Marie Hořejší, Eliška Jarošová, University College Prague - za projekt Kyselé okurky

Cena za realizovatelnost návrhu

  • Bc. Dominika Danišová, Bc. Patrik Keresztes-Nagy, Universita Konstantina Filozofa v Nitře - za projekt Nový park na Sihoti

Zvláštní cena

  • Bc. Žaneta Kubalová, Dis. a Bc. Nikol Vivien Vondráčková, Vysoká škola kreativní komunikace, Praha - za marketingový projekt na téma Rebranding ČMS

 

Autor fotografií:
Luboš Marek, Bohemia Werbung