Marketér roku Junior 2025

Vyhlášení soutěže Marketér roku Junior 2025

Komunikace udržitelnosti jako výzva pro mladé talenty

Česká marketingová společnost vyhlašuje třináctý ročník studentské soutěže Marketér roku Junior 2025, tentokrát pod záštitou Ministerstva životního prostředí ČR. Záštitu nad soutěží přijal ministr životního prostředí Petr Hladík, který osobně podporuje zapojení mladých talentů do komunikace udržitelnosti.

Hlavní téma:
Jak úspěšně komunikovat
udržitelné spotřebitelské chování

Mladí marketéři budou hledat inovativní způsoby, jak přiblížit veřejnosti principy udržitelného životního stylu. Jejich úkolem je ukázat, že odpovědná spotřeba může být nejen ekologická, ale i atraktivní a společensky hodnotná.

Možná podtémata soutěže:

  • Cirkulární ekonomika – inspirativní komunikace opětovného využívání zdrojů, sdílení a oprav.
  • Spotřební návyky nové generace – jak oslovit mladé lidi, aby vnímali udržitelnost jako přirozenou součást každodenního života.
  • Komunikační kampaně – jak efektivně motivovat veřejnost k odpovědnému chování a zároveň se vyhnout zavádějícím technikám typu greenwashing.
  • Propojení udržitelnosti a inovací – digitální nástroje, nové formáty či kreativní storytelling v ekologickém kontextu.
  • Umělá inteligence v komunikaci udržitelnosti – jak může AI pomoci analyzovat postoje spotřebitelů, personalizovat sdělení nebo odhalovat neetické postupy (např. riziko greenwashingu).

Přihlášky do soutěže

Do soutěže se mohou hlásit jednotlivci i studentské týmy (max. tříčlenné). Přihlášku do soutěže je možné vyplnit on-line a projekty prosím zasílejte na e-mailovou adresu marketer@cms-cma.cz od termínu vyhlášení soutěže až do konce dubna, případně podle upřesnění v rámci aktuálního ročníku.

Přihláška do soutěže

Parametry hodnocení

Porota složená z odborníků hodnotí následující parametry přeložených studentských projektů

  1. Kvalita výchozí situační analýzy
  2. Marketingová strategie
  3. Komunikační strategie a kreativita
  4. Realizovatelnost návrhů

Vyhlášení výsledků

Slavnostní vyhlášení vítězů studentské soutěže se bude odehrávat v rámci galavečera Marketér roku 2025 v závěru května 2026. Soutěž motivuje studenty k hledání praktických řešení i k reflexi etických aspektů marketingu. Díky kreativitě studentů, kteří reprezentují především generaci Z, se výsledné projekty mohou stát inspirací pro profesionální sféru i pro širší veřejnou debatu o udržitelné budoucnosti.

PhDr. Ladislava Knihová, Ph.D., MBA & Ing. Libor Nečas, Ph.D.
Klub učitelů marketingu - Česká marketingová společnost